20220125

FALK konferens 4-5 maj, årsmöte 2 juni

I slutet av förra året annonserade vi ut att det skulle bli en FALK-konferens i Bollnäs den 4-5 maj. Tyvärr verkar det vanskligt att ordna konferenser där vi träffas fysiskt och reser från hela Sverige. Även om det är vår och smittspridningen stannat av finns det riska att många fortfarande har restriktioner inte får resa. Så vi ställer om.

4 – 5 maj, digital FALK konferens

Datumen är desamma som ovan, men vi satsar på en kortare digital konferens som sträcker sig från lunch den 4 maj till lunch den 5 maj. Temat för konferensen kommer att vara Kris utifrån olika arkivaspekter. Har du tips och idéer kring föreläsare och vinklar – välkomna att höra av dig! Alla tips mottagets tacksamt.

Kostnad och praktiska detaljer kring konferensen är inte klart än, men eftersom det är FALK:s första digitala konferens kommer vår ambition att vara göra den enkel, koncentrerad, prisvärd och intressant.

Vi återkommer med mer information så snart vi har fått mer detaljer på plats. Reservera tiden i din kalender så länge, onsdag 4 maj, kl. 13:00 – torsdag 5 maj, kl. 12:00.

2 juni, årsmöte

Vi har även bokat in tidpunkt för årsmötet, torsdag 2 juni, kl. 13:00. Vi kommer att skicka ut en kalenderinbjudan så snart medlemslistan för 2022 är uppdaterad. Under året har en grupp arbetat vidare med frågan om samgående mellan FALK och FAI som kommer att presenteras och diskuteras igenom ordentligt under årsmötet.

Välkomna till FALKs verksamhetsår 2022!

FALKs styrelse

Bild: Pixabay.com, Simaah